خودآموز مکالمه عربی

هیّا نتکلّـــم!

سوالات متداول دوره مجازی آفلاین مکالمه عربی

  • ۲۳:۰۹

1- این دوره چگونه برگزار می گردد؟

✅کلاس های مجازی دو نوع هستند:
آفلاین
آنلاین

دوره فعلی (آبان 98) نیز بصورت آفلاین خواهد بود.پس از قطعی کردن ثبتنام و واریز وجه، لینک گروه پرسش و پاسخ و کانال آرشیو ارسال میشود. روزهای شنبه و سه شنبه درس جدید و در روزهای دوشنبه و جمعه جواب تمارین آن درس در کانال بارگزاری می گردد. همچنین اگر نسبت به مطالب کتاب سوالی داشتید، در گروه مطرح می کنید و جوابش را دریافت می کنید؛

 

2- برخی سروران محترم برای ثبتنام در دوره مجازی مکالمه عربی سوال می کنن #مدرک هم می دید یا نه؟

🍀جواب این است که بر فرض بدهیم، به چه دردی می خوره؟
امروزه دیگه عصر مدرک گرایی تمام شده است.
امروزه هرجا بخواهند از شما دعوت به همکاری کنند یا بدانند عربی خوانده اید، نمی گویند مدرکت را نشان بده؛ میگویند دو کلام حرف بزن ببینیم بلد هستید یا نه؟!


خود بنده بخاطر تخصص هایی که نیم خط مدرک هم ازش ندارم بارها توسط جاهای مختلف دعوت به همکاری شدم
اما از طرف دیگر بخاطر مدرکی که دارم -و چندهزار نفر دیگر هم همان سرنوشت من رو دارند- یک نفر هم مرا دعوت به همکاری نکرده است.


مگر کم دیدیم کسانی که یک تریلی عنوان یدک میکشند اما یک جو معرفت و فهم در وجودشان نیست و ملتی رو بدبخت کرده اند!

سخن کوتاه: برفرض اگر کسی مدرک بخواهد می تواند پس از آموزش های ما به یکی از موسسات آموزش زبان مراجعه کرده و در یک آزمون مختصر تعیین سطح بشه و یک راست کلاس المرحلة العالیة بشینه و مدرکش رو بگیره و از گذراندن دوره های اولیه معاف بشه.

 

3- چطور میتوانیم مطمئن شویم که این اطلاعیه یک کلاهبرداری اینترنتی نیست؟

✅ ابتدائا عرض کنیم که با توجه به زیادشدن نسبی کلاهبرداری و شیادی ها ما این دغدغه را به جا میدانیم و این پرسش را حق مخاطبین کانال میدانیم.
باید درنظرداشت که کلاهبرداری اینترنتی این است که شخصی ادعای مهارت یا خدماتی که ندارد را بکند و پس از دریافت پول غیبش بزند و خبری از خدمات مورد ادعا نباشد.
این در حالی ست که فعالیت ما بهترین معرف تخصص ماست. کانال مکالمه عربی بابیش از 6800 ممبر در طول یک سال فعالیت مستمر و بدون وقفه حتی در ایام تعطیل هم مطالب گوناگون زبانی در سه سطح مبتدی، متوسط و عالی منتشر کرده است و بدون اغراق بیش از ۹۵درصد مطالبش کپی از دیگر کانالهای آموزش عربی نیست (۵درصد دیگرفقط اوایل تاسیس کانال بود و مطالب عمومی و ابتدایی ساده بودند.)


حتی گاهی ما یک اعراب را غفلت میکنیم یا مطلبی را طوری که مقصود را واضح نمیرساند منتشر میکنیم بلافاصله مخاطبین ما تذکر میدهند و مجبور به اصلاح میشویم.
بااین حال برای اطمینان خاطر مخاطبین عزیز، در صورت درخواست صوت تدریس برخی دروس را بعنوان نمونه کار ارسال میکنیم تا خودتان قضاوت و انتخاب نمایید.

 

4- آیا دوره مجازی میتواند مثل کلاس حضوری فایده داشته باشد؟

✅جواب این است که بستگی دارد دوره مجازی مکالمه عربی را به چه نوع کلاس حضوری مقایسه کنید!

طبعا کلاس حضوری با شهریه همسان و شرایط مساوی از کلاس مجازی بهتر است.
لکن باید توجه داشت که کلاس حضوری با این اوصاف در شهرهای معدودی در دسترس هست -صرف نظر از شهریه بالا و دوری راه در کلانشهری مثل تهران-.

 

فلذا اکیدا توصیه می کنیم که اگر با این شهریه و کیفیت برگزاری کلاس -که الحمدلله بازخورد خوبی در بین شرکت کنندگانش داشته- جایی استاد پیدا کردید حتما در کلاس حضوری شرکت نمایید.
باید توجه داشت که حتی المقدور سعی شده است که کلاس حضوری و فرصت پرسش و پاسخ دوطرفه در این دوره شبیه سازی شود تا حداکثر افاده را داشته باشد.

 

5- چرا هزینه دوره اینقدر ارزان است؟ آیا این به معنای بی فایده بودن این دوره مجازی نیست؟!!  این سوال چندنفر از عزیزان بود در خصوصی. اما جواب:

✅اولاً این مبلغ در حقیقت هزینه تدریس خصوصی عربی نیست -که اگر بود بسیار بیشتر از اینها بود-. در حقیقت این مبلغ صرف توسعه کانال و تبلیغ آن در دیگر کانال ها می شود.

ثانیاً تدریس خصوصی حضوری یک سری هزینه ها دارد که آموزش مجازی ندارد. مثلا: رفت و آمد به کلاس، وسایل کمک آموزشی، اجاره مکان موسسات زبان، حقوق کارمند، هزینه الکی صدور مدرک، هزینه شهرت و پرستیژ موسسه زبان.
طبعاً با حذف این فاکتورها هزینه نهایی پایین می آید.

 

6- آیا بعد از چهار ترم اول کامل به عربی مسلط می شویم و میتوانیم تکلم کنیم؟

اساساً یادگیری زبان یک امر دفعی و لحظه ای نیست که مثلا امشب بخوابیم فرداصبح یک دفعه بتوانیم تکلم کنیم. بلکه یک امر تدریجی است که ذره ذره حاصل می شود.
مثلا در کتاب اول (ترم اول و دوم) با این موقعیت ها و مطالب آشنا میشوید:
احوالپرسی/ ایام هفته/ تماس با دکتر/ رفتن لب ساحل/ در دفتر پست/ در سالن سینما/ ساعت چنده؟/ خصوصیات ظاهری افراد/ صفات/ قسمت های مختلف دانشگاه/ اعضای بدن/ رنگ ها/ اشیاء درون منزل/ مشاغل/ اماکن شهری/ در بازار/ بیان آدرس/ اسم بازی های ورزشی

 

برخی نکات نحوی که در این دو ترم اول به آنها اشاره خواهد شد:
اسماء اشاره/موصولات/ نعت و منعوت/ ملکیت/ منفی کردن افعال/ انواع جمله اسمیه و فعلیه/ کلمات استفهامی/ اضافه و معرفه و نکره/

خب می بینید اینها چیزهای کمی نیستند اما همه زبان هم نیستند. فلذا اگر دوست دارید بیشتر مسلط شوید باید زبان آموزی را ادامه بدهید.

به این منظور ان شاءالله آموزش های مجازی ما منحصر به همین چهار ترم نبوده و باز هم ادامه خواهد داشت.

 

7- چرا باید برای ثبتنام دوره عربی هزینه بپردازیم؟

✅ابتدائا باید یاداور شد که کلیه دروس و اموزش های داخل کانال عمومی رایگان می باشد. افتخار داریم که از روز اول دی ماه ۱۳۹۷ هرروز -غیر از تعدادی انگشت شمار- بطور متوسط چهار پیام در کانال منتشر کرده ایم.

اما کلاس های مجازی و حضوری طبعا صرف وقت جداگانه ای را می طلبد که هزینه مختصری دارد.

از سویی دیگر تجربه نشان داده است تا انسان برای کاری ولو هزار تا تک تومنی خرج نکند، برای آن کار اهمیت قائل نمی شود.

در دوره های قبلی هم بودند کسانی که رایگان شدن موردی دوره برای آنان باعث شد بعد از ماه ها حتی یک درس انجام ندهند.
بعدا با خودمان گفتیم کاش شهریه مختصری که بر دیگر مقرر شده بود از آنها هم اخذ میشد تا مشغله های زندگی آنها را از این کار باز ندارد.

 

8- اول باید فصیح بخوانیم یا می شود از همان اول لهجات (مثلا لهجه عراقی) را کار کرد؟

نود و نه درصد اساتید توصیه می کنند اول عربی فصیح را کار کنید و وقتی که زبان تان به قوام کافی رسید (اگر عجله ندارید تا اتمام مرحله عالیه صبر کنید) لهجات را شروع کنید. هرچه دیرتر لهجه را شروع کنید، راحت تر، سریعتر و بی اشتباه تر پیش خواهید رفت. اگر از آن دسته افراد هستید که لهجه بیشتر به کارتان می آید، حداقل تا انتهای مرحله متوسطه صبر کنید.

سرّ این مطلب این است که در حقیقت لهجات همان عربی فصیح هستند که شکسته پکسته شده اند و تغییر شکل داده اند. فلذا باید اول اساس را محکم بگذارید که با تکانی خانه فرونریزد.

یادگیری لهجات بدون فصیح مثل بناکردن یک آلاچیق حصیری است که با اندک بادی فرو می ریزد و هیچی روی دست صاحبش نمی ماند. برای توضیح بیشتر: فرض کنید کسی فصیح بلد نیست ولی لهجه عراقی را کار کرده است. حالا یک عرب لبنانی به تورش خورده است. چکار باید بکند؟! چاره ای ندارد غیر این که کل لهجه عراقی را کنار بگذارد و از اول برود لهجه لبنانی را یاد بگیرد.

اما کسی که فصیح را کامل مسلط شده است، کافی است چندقاعده ساده را به معلوماتش ضمیمه کند تا با کمترین تغییر سریعترین نتیجه را بگیرد. مانند کسی که می خواهد رنگ دیوارها را عوض کند. دیگر نیاز نیست دیوارها را خراب و سپس بازسازی کند؛ چند جعبه رنگ چاره کار اوست!

زبان خُم رنگرزی نیست که دو سه روزه فرش خوش رنگ و لعاب بیرون بدهد؛ کمی صبر و تحمل زمان نتیجه را خیلی شیرین تر می کند؛

 

جهت ارسال سوال جدید به این آدرس مراجعه بفرمایید:

Eitaa.com/Ali994

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan مالک این وبسایت آموزشگاه مجازی هدهد