خودآموز مکالمه عربی

هیّا نتکلّـــم!

آشنایی با پکیج خودآموز مکالمه عربی فصیح

  • ۰۸:۴۵

تیرماه 1399 پس از ماه ها مقدمه سازی و گردآوری اجزای مختلف، پکیج خودآموز مکالمه عربی (به عربی: الحزمة التعلیمیّة) آماده عرضه به مخاطبین گرامی گردید.

برای درک اهمیت این بسته آموزشی، می بایست اجزاء آن را مورد تحلیل قرار داد و با آنها آشنا شد. چنانچه قصد آشنایی با این اجزاء را دارید یا اینکه سابقا این پکیج را تهیه کرده اید و مایلید با نحوه به کارگیری آن بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

 

1- کتاب هیّانتکلّم1

این کتاب درسنامه آموزشی دوره های مجازی و حضوری مکالمه عربی ماست که مشابه کتاب صدی الحیاة المرحلة الاساسیة تالیف شده است. بدین معنا که ساختار کلی و دایره واژگان به کار رفته در هر درس از آن کتاب را حفظ کرده و با حذف و اضافه و اصلاحاتی، ماهیت جدید و در عین حالی مشابهی پیدا کرده است.

علت این بازنویسی و تولید متن جدید محدودیت هایی است که در جریان برگزاری دوره های مجازی مکالمه عربی در ایتا با آن مواجه شدیم. جالب است بدانید که اولین دوره های مجازی ما بر طبق کتاب صدی الحیاة انجام می شد لکن پیداکردن کتاب برای زبان آموزان بسیار دشوار بود. اولا که شبکه پخش و عرضه وسیعی نداشت و در بسیاری از شهرها و تمام روستاها وجود نداشت. ثانیا اگر وجود داشت، به دلیل انحصارگرایی شدیدی که در مجموعه کانون زبان ایران وجود دارد، شعب این کانون از فروش این کتاب به مراجعه کنندگان اباء می کردند مگر اینکه آن را در کلاسهای همان شعبه با هزینه گزافی ثبتنام می کردند. ثالثا بر فرض که پیدا می شد اما هزینه آن بالا بود. طبق آخرین اطلاع ما هرجلد این کتاب به قیمت 50هزار تومان فروخته می شود که با ضرب در تعداد جلدهای آن (13 جلد) به مبلغ 650 هزار تومان می رسیم که یقینا برای بسیاری از علاقمندان به مکالمه عربی هزینه ای گزاف و دست نیافتنی است (معمولا تعداد زیادی از شرکت کنندگان ما طلاب برادر و خواهر هستند و شهریه آنان کفاف تهیه آن را نمی دهد).

از طرفی زبان آموز در گام اول یادگیری می بایست از کتاب کاغذی استفاده کند و تکثیر غیرمجاز این کتاب خلاف اخلاق و قانون محسوب می شود. لذا چاره را در این دیدیم که کتاب جدیدی تالیف کنیم که تکثیر آن هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد، هم مشکل شرعی نداشته باشد، و هم کلیات و روح مطالب صدی الحیاة را در خود داشته باشد.

 

2- کتاب هیانتکلم2

این کتاب نیز جلد دوم از این مجموعه درسی است که معادل کتاب صدی الحیاة المرحلة التمهیدیة المستوی الاول است و توضیحات آن مانند جلد اول است.

 

3- DVD مجموعه کل مجلدات صدی الحیاة

گرچه مشابه دو کتاب اول از این مجموعه تولید و چاپ شده اند، لکن برای اینکه دسترسی به دیگر مجلدات نیز به سهولت انجام گیرد، این دی وی دی که شامل فایل PDF و نیز صوت قرائت دیالوگ همه دروس این کتاب هست نیز در ضمن این پکیج آموزشی ارائه می شود. طبعا زبان آموزی که دو کتاب آول را به صورت کاغذی دریافت کرده و آموزش دیده است، با فضای این مجموعه و نحوه ورود و خروج و طرح مطالب آن آشنا شده و دیگر نیازی به هزینه برای خرید کتاب کاغذی نخواهد داشت، بلکه می تواند جلدهای بعدی را بصورت خودآموز ادامه بدهد، هرچند گاهی نیاز به طرح سوالات و رفع اشکال داشته باشد که به راحتی می تواند از شناسه مدیر کانال مکالمه عربی ایتا آنها را بپرسد و ابهاماتش را برطرف نماید.

توجه داشته باشید که کار جمع آوری و ساخت و رایت DVDها توسط ما انجام نشده و مستقیما توسط موسسه همس (همگام در مسیر سعادت) متعلق به استاد مسعود فکری که نویسنده این مجموعه هستند صورت گرفته است و ما صرفا پخش کننده آن هستیم. به همین دلیل خرید این DVD از نظر شرعی و اخلاقی جایز بوده و با قانون کپی رایت در تعارض نمی باشد.

 

4- کتاب هیّانُشاهِد

مخاطبین قدیمی که از دو سال پیش تاکنون با ما بوده اند می دانند که سریال کارتونی صلاح الدین یکی از بهترین سریال هایی است که می توان برای کارگاه فیلم بر روی آن حساب کرد. برخی مزیت های این سریال کارتونی عبارتند از:

خوش ساخت

سناریوی عالی

صدای باکیفیت

عبارات و اسالیب ساده ولی کاربردی و امروزی

جلوه های بصری جذاب برای رفع خستگی

تلفظ واضح

به خاطر محدودیت های کانال در پیامرسان ایتا و نیز به جهت درس بندی و حفظ استمرار در یادگیری زبان، حلقات مختلف این سریال را به تکه های حدودا هشت دقیقه ای تقسیم کردیم و کیفیت ان را نیز کمی پایین آوردیم تا حجمش کاسته شود و هزینه اضافی برای خرید بسته اینترنتی به شما تحمیل نگردد.

 

اخیرا کل سناریوی این سریال را پیاده سازی کرده و به همراه ترجمه عبارات مهم و مشکل آن، تحت کتابی با نام هیّانُشاهِد به چاپ رساندیم. این کتاب درسنامه کارگاه فیلم مکالمه عربی است و حتی دیگر اساتید زبان نیز می توانند آن را در کلاس های خود مورد استفده قرار دهند.

 

5- DVD شماره یک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan مالک این وبسایت آموزشگاه مجازی هدهد