خودآموز مکالمه عربی

هیّا نتکلّـــم!

متن کامل و ترجمه فارسی نوحه عربی «عمّتی اینَ اَبی لِمَ لایَاتِ اَبی»+دانلود

  • ۱۰:۳۷

«قناة طه» که وظیفه تولیدات رسانه ای مخصوص کودکان شیعه و مسلمان را برعهده دارد، وابسته به حزب الله لبنان است و محصولات خوبی هم تولید و عرضه کرده است. یکی از این تولیدات چندرسانه ای، نوحه ای جانسوز از زبان رقیه دختر امام حسین -علیه السلام- است که توسط دو دختربچه خوانده می شود و شبیه سازی جالب و دردناکی از درد دل این طفل مظلوم با سر بریده بابایش را ایجاد کرده است.

متن این نوحه عربی به همراه ترجمه آن به صورت اختصاصی توسط کانال مکالمه عربی ایتا و این وبسایت تهیه و منتشر شده است. در پایان متن، لینک دانلود رایگان این کلیپ با کیفیت خوب در اختیار شما قرار گرفته است.

 

📝 متن نوحه عربی

عَمّتِی اَینَ اَبی لِمَ لایاتِ اَبی

عمه بابایم کجاست؟ چرا بابایم نمی آید

 

طِفلَةٌ فی اللَّیلِ تَبکی نَوحُها یُدمِی الفؤاد
صوتُها یَعلو و یَغفو جَفنُها عافَ الرُّقاد

 

من کودکی هستم که شبانه گریه می کند و ناله اش قلب را به درد می آورد

صدایش بلند است و پلک هایش آرام برروی هم قرار می گیرد

کنتُ فی حِضنِه اَمساً و یَدِی بَینَ یَدَیه
لِم هُو الانَ بَعیداً لَهفَتی زادَت عَلَیه

 

 دیشب بغل بابایم بودم و دستانم بین دستانش بود

پس چرا الان دور است در حالی که حسرتم بر او زیاد شده است


کیفَ تَجفُونِی و تَرحَل کُنتَ اَغلی مَا لَدَیّ
اَینَ لی بَعدَک قَلبٌ وَالِدٌ یَحنو علیه
 

چگونه رهایم می کنی و می روی، تو که ارزشمندترین چیز من بودی

بعد از تو کجا قلب مهربانی پیدا کنم که به من محبت کند؟


تَفرِشُ البِنتُ المُصَلّی ثُمَّ تَجثُو بِخُشُوع
تَرقَبُ البابا بِطَرفٍ حبَسَت فِیه الدُّمُوعُ
 

دخترک جانماز را پهن می کند و با سرافکندگی زانو می زند

با گوشه چشمی که اشک ها در آن حبس شده اند منتظر باباست


ضَمّتِ العَمّةُ فاطِم عَانَقتها بِحَنان
سَوفَ تَلقَینَ اَباکِ عَن قَریبٍ فی الجِنان

 

عمه فاطمه را به خود چسباند و با مهربانی بغلش کرد

( و گفت:) به زودی در بهشت پدرت را خواهی دید

 

اَ غداً القَی اَبی، طالَ شَوقِی لِاَبی؟

آیا فردا پدرم را می بینم؟ خیلی مشتاق پدرم هستم

***************

 

لینک دانلود نوحه «عمّتی اَینَ اَبی لِمَ لایاتِ اَبی»

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan مالک این وبسایت آموزشگاه مجازی هدهد